ביקורת מוצרים טבעוניים המדריך לטבעוני בברלין

המדריך לטבעוני בברלין: הפיצה שלא הקפיצה

נכתב על ידי ישי רוזנבאום

לא בדקתי את זה באופן מדעי, אבל אני חושב שאחד הדברים שטבעונים רבים הכי מתגעגעים אליו זה פיצה. כי פיצה, נו. זו שנאמר עליה שהיא כמו סקס: גם כשהיא לא טובה, היא עדיין די טובה.

בתור מי שמבלה המון זמן בפורומים של בישול ומתכונים טבעוניים, אני יכול להעיד שאחת השאלות הנפוצות שם היא איפה קונים או איך מכינים גבינה טבעונית לפיצה, שתימס ותימתח (״עם חוטים״!) בדיוק כמו גבינה ״רגילה״. זה אומר משהו על הביקוש ועל הגעגועים של טבעונים רבים לפיצה "אמיתית". לפני שגדודי טבעונים זועמים נוהרים לכאן כדי לספר לי על הפיצרייה הנפלאה הזאת או האחרת, אבהיר מיד: יש פיצות טבעוניות נהדרות. באמת. אבל כזאת שמחקה בדיוק פיצה לא-טבעונית, טרם מצאתי.

אבל לא התייאשתי מלחפש. כאמור, גם פיצה סבירה היא עדיין סגירת פינה טובה לארוחת ערב כשאין כוח לבשל. ובימים אלה אני חוקר עבורכם אילו אפשרויות יש לטבעונים חובבי פיצות בברלין: ממשלוחי פיצה ועד פיצות קפואות להכנה בבית. כי מישהו הרי צריך לעשות בשבילכם את העבודה המלוכלכת.

נתחיל מהסוג האחרון: בחפירת עומק שביצעתי לאחרונה בפריזרים של רשתות הסופרמרקטים Bio Company ו-denn‘s Biomarkt איתרתי שתי פיצות טבעוניות מהזן הקפוא. האחת פשוט ללא גבינה – רק עם רוטב עגבניות וירקות, והשנייה עם גבינה טבעונית, פרוסות עגבנייה ופסטו בזיליקום. הביקורת הפעם מוקדשת לאחרונה.


אריזה הפיצה. מפתה. התוכן קצת פחות

Pizza Pesto vegan
פיצה טבעונית קפואה עם פסטו ועגבניות

  • מה זה: נו, פיצה קפואה אומרים לכם. אה, ואורגנית.
  • כמה זה: 345 גרם; קוטר כ-23 ס"מ
  • מה יש בזה: תחתית מבצק שמרים מקמח חיטה, מים ושמן; רוטב עגבניות; גבינה טבעונית מתערובת של עמילן תפו"א, שמן קוקוס וקמח תורמוס (Lupin); תוספות – פרוסות עגבניות שרי, פסטו בזיליקום.
  • כמה זה עולה: 4.5 אירו ברשת denn's
  • ראוי לציון: המילה vegan מופיעה באופן ברור על האריזה. חוץ מזה יש עליה גם המלצות למוצרים טבעוניים אחרים של אותה חברה. אני איתרתי מביניהם בסופרמרקט רק עוד פיצה אחת, שמוזכרת למעלה.
  • איפה קונים את זה: עד כה מצאתי בכמה סניפים של denn's ושל Bio Company. ברשתות השיווק הגדולות וה"רגילות" טרם נתקלתי בה.

רושם ראשוני

מחוץ לקופסה. אלה לא כתמי עובש, זה פסטו

העיצוב נאה, אלגנטי וירקרק. התצלום מפתה למדי. המחיר הוגן (למעשה נמוך יותר משל הפיצות האחרות, הלא טבעוניות, במקפיא). מה שלא כל כך הוגן זו אחיזת העיניים שמחולל הנפח של האריזה. מיד כשהרמתי אותה, הרגשתי ושמעתי רשרוש בפנים, והבנתי: הפיצה בפועל קטנה באופן משמעותי מהאריזה. רק שתקבלו מושג: אורכה ורוחבה של האריזה הוא 26 ס"מ; קוטר הפיצה: 23 ס"מ. למה? למה הם עושים את זה? אתם לא בוטחים באיכותו של המוצר שלכם? אתם חושבים שלא נגלה? ואם נגלה, שזה לא יבאס אותנו קצת? חבל.

מחוץ לקופסה

כנראה שזה בלתי נמנע: מוצרים קפואים אף פעם לא נראים מעוררי תיאבון כשהם נשלפים מאריזתם. איכשהו, המאפה המהביל והמפתה שמופיע בתצלום על האריזה, מתכווץ לממדי איזו פיתה מסכנה משלשום עם כמה תוספות עייפות על גביה. פרוסות העגבניה (שהיצרן בלי בושה העז לכנות "טריות" על גבי האריזה), נראות עצובות משהו; הפסטו, שבתצלום מונח בנונשלנטיות בתלוליות מבהיקות על גבי הפיצה, גרם לי לבהלה קטנה: הוא נראה במבט ראשון כמו כתמי עובש ירוקים (ראו תמונה).

טעימה ראשונה

המקור (בתוספת פטריות משלי) מול ההבטחה. מקיימת בקושי.

אבל די, אני קטנוני. זו פיצה קפואה, ואין לשפוט אותה אלא לאחר האפייה. ובכן, בהתחשב בציפיות הנמוכות מסוג כזה של מוצר, מדובר בפיצה סבירה. הבצק דק ופריך, והוא בעיניי המרכיב המוצלח ביותר בפיצה. שאר החלקים סובלים מתסמונת גרמנית ידועה של מחסור בטעם: רוטב העגבניות קצת אנמי, העגבניות ה"טריות" יבשושיות וקמחיות, וגם הפסטו מפתיע בטעמו החלש והכמעט בלתי מורגש.

לגבינה הטבעונית מגיעה התייחסות נפרדת. זה לעיתים קרובות עקב האכילס של פיצות טבעוניות. לזכותה של הגבינה הזאת אפשר רק לומר שהיא לא מפריעה. היא כמעט לא מורגשת בטעמה, ובאשר למרקם, אחרי האפייה היא שוכבת על הפיצה כמו שכבה של רוטב צהבהב שבשום אופן לא מזכיר גבינה מותכת.

כמובן, אפשר לשדרג את המוצר הבסיסי: אני למשל הוספתי (לפני האפייה) פטריות טריות, ולאחר ששני הביסים הראשונים לא ממש סחטו ממני קריאות התפעלות, זרזפתי מעל הפיצה קצת שמן זית וזריתי עליה שבבי צ'ילי חריף לחיזוק. אפשר גם להוסיף גבינה טבעונית או לפזר תוספות אחרות לפי הטעם, אבל היי, כל ההתעסקות הזאת קצת מחמיצה את הרעיון של פיצה להכנה מהירה.

לסיכום

אני אדם גדול וגרגרן, ופיצה בקוטר 23 ס"מ היא קצת גבולית מבחינתי כדי לתפקד כארוחה. אבל אולי זה לא בהכרח רע, בשביל הדיאטה ז"א. המחיר סביר, אבל זו מנה ליחיד. אם תרצו להאכיל משפחה שלמה תצטרכו להוציא יותר כמובן. למי שסובל ממש עכשיו מחשק בלתי נשלט לפיצה, ואין לו באותו רגע אפשרויות אחרות, והוא ומוכן להתפשר על הטעם – הפיצה הזאת תעשה את העבודה. ואם מוכנים להשקיע עוד כמה דקות בלהכין עוד 1-2 תוספות,  בשימון ותיבול הפיצה, אפשר לצאת עם מנה סבירה בהחלט. אבל בשורה התחתונה, אם הייתי חובב פיצות גדול (אני לא. אני יותר בינוני כזה), לא הייתי מכניס את הפיצה הזאת באופן קבוע לרשימת הקניות שלי, וממשיך בחיפושים אחר הפיצה הטבעונית המושלמת.

אודות הכותב

ישי רוזנבאום

טבעוני, אוהב חתולים (אבל גם חיות אחרות) ואופטימיסט נצחי. למרות שבני האדם מתעקשים להוכיח אחרת, עדיין מאמין במין האנושי וביכולתו להפוך את העולם למקום טוב יותר. במקור קיבוצניק, בהמשך תל אביבי, כיום בברלין. אוהב לבשל, לכתוב, לקרוא, לצלם, לצפות בכדורגל, לדבר ולהקשיב. אבל לא הכול בעת ובעונה אחת, כמובן. מנהל תכנים ובונה אתרים באינטרנט. מתעקש שיכנו אותו "סוס"

להשאיר תגובה